lunedì 13 giugno 2016

Kwiaty cukini- prawdziwy Włoski przysmak

 Po raz pierwszy skosztowalam kwiatów cukini we Włoszech. Przygotowała mi je na obiad moja teściowa,  delikatny słodkawo smak odrazu przypadł mi do gustu. Sezon na ten specjał to początek wakacji, w moim ogródku zakwitly żółte kwiaty.
Najważniejsze jest by dobrze umyc kwiaty bez ich naruszenia.

Przygotuj :
- pół szklanki mąki przennej 
- szklankę wody ( może być gazowane wyjdą bardziej chrupiace). 
-jajko 
-sól i pieprz do smaku

Drugi przepis:
Opanieruj w jajku i bułkę tartej jak kotlety ( mój mąż woli taki przepis)



Kwiaty podzielone są na żeńskie i męskie,  mają w środku precik albo slupek- delikatnie go usuń. 



Wymieszaj wodę z przesiana mąką , dodaj jajko i przyprawy. 

Smak na gorącym oleju.


Delikatne danie z dużą dawka witamin. Moje dzieci i mąż się nim zjadają.  
Jeśli macie wprawę możecie nafaszerowac kwiaty białym delikatnym serem! 


Nessun commento:

Posta un commento