sabato 2 aprile 2016

Wakacje we Wloszech- Siena- TOSKANIA



Wreszcie przyszedł czas na cudowne miasto Toskanii - Siena . Jadąc na jednodniowa wycieczkę z moim mężem nie przygotowałam sobie żadnej listy  zabytków godnych zobaczenia.  Zdałam się na instynkt i kompletny relaks. Czasu miałam mało,  zaledwie 6 godzin, chciałam w miedzy czasie zjeść coś dobrego i napić się lampki czerwonego Chianti. 
Zwiedzanie zaczęłam od Basiliki San Domenico. Potem wolnym krokiem przeszłam się wąskimi uliczkami. Każda kryje coś niesamowitego. Proponuje wam byście się dobrze rozglądali, Włoskie miasta kryją wiele skarbów.   
















Figura wilczy jest w Sienie bardzo popularna, przedstawia wilczy karmiaca Romulusa i Remusa. 


Doszłam do Piazza del Campo,  bardzo specyficzny jest jego kształt przypominający muszle. W najniższym punkcie zakończony jest ozdobna kratą,  gdzie spływa deszcz. To na tym placu odbywają się 2 razy w roku słynne konne wyścigi Palio.  






Malował się na samym placu;-)  








Katedra Cattedrale di Santa Maria Assunta - zwana Duomo została zbudowana w XII wieku, jest doskonałym przykładem cudne go gotyku. Duomo zachwyca z zewnatrz i wewnątrz. Posadzki,rzeźby,  freski, zapierają dech w piersi.  
Wstęp jest platny , sami możemy wybrać co zobaczyć.  Bilet na wszystko kosztuje 20 euro. Jeśli chcemy zobaczyć Katedrę, Crypte, Oratorio di San Bernardino oraz cudowna Porta del Cielo- z której można podziwiać widok z góry na Katedrę. 











 Wypiłam pyszne wino Chianti, na aperitivo wybrałam typowego Spritz. Na obiad zjadłam typowa Włoska Piadine w Piadineria Gian Gusto. A w drodze powrotnej zatrzymała się w Bar dell Orso w Monteriggioni, gdzie można zjeść typowe tradycjonalne potrawy. Osobiście kazała sobie przygotować ta bułeczki z porchetta ....palce lizac

Jeśli chcecie zobaczyć więcej zapraszam na mój kanał yt. here
 
Kanal yt - here
Instagram- tutaj
facebook-  tutaj

Nessun commento:

Posta un commento