venerdì 18 settembre 2015

CO PRZYWIEZC Z WLOCH-PUGLIA

WITAM WAS BARDZO SERDECZNIE!!!
Zabrałam się wreszcie regularnie , za pisanie mojego bloga, muszę przyznać, ze sprawia mi to ogromna frajdę. Piszcie w komentarzach co o tym myślicie, przyjmę z checia wszelka krytykę. Jestem nowa na tym portalu, wiec proszę o cierpliwosc. Zabieram się ostro za zmianę komputera, bo mój nie uciaga wszystkich progrmaow.

Wrocmy do moich wakacji w Gargano. Jak co roku, przywoze sobie kilka pamiątek, najbardziej lubię te, które rozpieszczają moje podniebienie. Także i w tym roku zrobilam maly zapas. Nie muszę wam na pewno pisać, ze poludniowe Włochy maja niesamowita kuchnie. Wszystko czego tam skosztowałam, jest wspaniale. Na zdjęciu powyżej widzicie BOMBA PUGLIESE, hahahah- tylko dla odważnych. Jest to skoncentrowany sos z pomidorów, z wysoka iloscia papryki. Można nim przyprawiać mięso, sosy, a najbardziej odważni, jedzą to na kromce chleba- zwanej "bruschietta"

Na tym zdjęciu widzicie klasyczna Bruschette. Na pysznej kromce, pokrojone pomidorki, przyprawione sola i Świerzym origano. Na gore kilka listków rukoli.
Przywiozłam sobie dwa bochenki ich niepowtarzalnego chleba, spora ilosc pomidorów, ususzone origano. Wydaje się banalne, ale uwierzcie mi , te proste rzeczy, maja tam naprawdę bogaty smak.



Nie może zabraknac pysznych oliwek, capperi i słynnych "ORECHIETTE", to okragly makaron, ktory swietnie smakuje z sosem pomidorowym.



Przywiozłam sobie rownierz paczuszkę mieszanego pieprzu. Ma bardzo intensywny smak, wystarczy naprawdę niewiele, i talerz nabiera charakteru...


Bukiet czerwonych papryczek, z ktorych zrobie pyszny pikantny olej!

No i jakze to tak bez Olio Extra Vergine di Oliva!!!!!! Dodaje go do wszystkiego, ma intensywny gorzkawi smak, ktory uwielbiam. Zajada sie nim cala rodzina, jest bardzo zdrowy na cere, paznokcie, wlosy.

Na koniec, nasz staly souvenire, butelka dobrego wina. Przywozimy go z każdego zakątka. Rozowe wino Negramaro, jest poprostu wspaniale.

Polecam wam takie pamiątki,rozgrzeją dusze i serce.....jak już po wakacjach pozostaną tylko wspomnienia!!

zapraszam na moj Instagram i youtube :-)

Nessun commento:

Posta un commento