lunedì 21 settembre 2015

WAKACJE WE WLOSZECH- PUGLIA- GARGANO

Witam was serdecznie!!

Wreszcie zabrałam się, za oczekiwany wpis! Rodzinne wakacje w mojej ukochanej Pugli! O tym jak zdecydowaliśmy się na wakacje, w ostatniej chwili, możecie przeczytac tutaj . Jeśli chcecie zobaczyć wakacyjny outfit tutaj .
Hotel znazlezlismy na  www.booking.com, czesto rezerwujemy na tej stronie, znajduje wiele ulokowań w dobrych cenach.
Wybraliśmy hotel SCIALI www.hotelsciali.it. Nowoczesny i elegancki obiekt, polozony jest zaledwie 300 metrów od plaży, pokoje z widokiem na morze. Wygodne parkingi i świetny plac zabaw dla dzieci. Hotel zachwyca swoim ogromem i bialym kolorem, który pięknie wspolgra z blekitem nieba. Otoczony jest bòjna roslinnoscia, która dodaje mu majestatu. Projekt przewidywał ze będzie to 5* L hotel, co oznacza maksymalny luksus. Niestety,  w trakcie konstrukcji pieniadze znikły, inwestorzy ogłosili bankructwo. Z czasem przejęli go dwaj bracia, którzy potem się rozdzielili. Jeden pozostal przy tym projekcie, drugi przejal hotel znajdujący się obok OASICLUB. Pokoje są przestronne i bardzo wygodne, Łazienki piękne z luksusowymi dodatkami. Niestety kiedy dluzej sie patrzy, dostrzega się na jakim etapie prace stanely. W miejscu w ktorym mialo się znajdować SPA i siłownia, pozostały puste sale. W pokojach brak wykończenia, przez co dają wrażenie zimnych. Natomiast  wieczorami, bardzo nam sie spodobal obszerny balkon z widokiem na morze. Kiedy dzieci szly spać, siadaliśmy sobie wygodnie pod rozgwierzdzonym niebem, pijać pyszna butelkę wina!
Obsługa hotelowa, na bardzo wysokim poziomie, śniadanie bardzo bogate w wszelaki wybór, zajadaliśmy się pysznymi wypiekami i tradycyjnymi Wolskimi rogalikami "brioches
".

lazienki- woda wyplywala z kranu zamieszczonego w suficie!

wejscie do hotelu noca. Piekny efekt!

Brakowalo mi bardzo MiniClub dla dzieci, ale chodzilismy do OasiClub, gdzie wieczorami organizowano super zabawy dla dzieci.

Plaza piaszczysta, i bardzo czysta, woda przezroczysta. Przez wiele metrów woda, byla bardzo płytka, co świetnie sprawdziło się z naszymi dziećmi, mogli bez obaw pluskac się w wodzie.
Bedac goscmi hotelowymi, mieliśmy na plaży nasze lezaki, i 10% zniżki w restauracji, która znajdowala się nad samym brzegiem morza.

wejscie na plaze otoczone palmami.
obok stolika zaczynala sie plaza i morze!

pyszne "troccoli allo scolio

saute misto
Ristorante-Pizzeria Sciali ma w swoim menu owoce morza, ale i dania mięsne! Nasza cala rodzina uwielbia Frutti di mare, wiec wreszcie nacieszylismy nasze podniebienia. Dania były swierze, i nie przeprawione- lubię czuć smak tego co jem, a nie samych przypraw!

Na obiad chodziliśmy do innej restauracji, na która natknelismy się przypadkiem. Spacerując po plaży, zobaczyliśmy reklamę Villagio Arcobaleno, które proponowało menu za jedyne 18 euro! Nie spodziewaliśmy się nie wiadomo czego, zostaliśmy pozytywnie zaskoczeni. Dania były swierze, na bazie owoców morza : risotto frutti di mare, spaghetti, bruschiette itd. Na terenie Villaggio Arcobaleno znajdowal sie tez duzy basen, bar, restauracja, mini-sklep. Smialo moglabym go polecić , wywarł na mnie naprawdę pozytywne wrażenie.

slynne i pyszne bruschette
orechiette con cime di rapa

troccoli con frutti di mare

Pesce pescato del giorno con le patate al forno
spaghetti frutti di mare

W  trakcie wakacji, z hotelowego pokoju, nagralam wam filmik rajstopy w sprayu, można tam zobaczyć widok z tarasu.
W jeden dzień pogoda się troszeczkę popsuła, wiec ruszyliśmy na zwiedzanie okolicy. Oplacalo się, bo kupiliśmy pyszne wino w pobliskiej Enotece, i Olio Extra Vergine di Oliva, od miejscowego producenta. Trafiliśmy tez na pobliskie mercato, gdzie kupiliśmy swierze origano, sery, ostra papryke orechiette, capperi itd. co przywiesc z Pugli

Vieste przypomina troche Grecje

wejscie do Enoteki

To by bylo na tyle kochami. Trochę się rozpisałam, dodalam sporo zdjec ....Mam nadzieje, ze komuś przyjdzie ochotę na zwiedzenie tego zakątka Wloch. Jest naprawdę piekny!!

Mozecie mnie znalesc tez na