domenica 6 marzo 2016

Brak pamięci w ciąży i po ciazy- wreszcie wiemy dlaczego


Nie dawno trafiłam   na bardzo ciekawy artykół który wreszcie tłumaczył mój problem z pamięcią.  Przyznam szczerze ze w szkole nie miałam problemów z zapamietywaniem,  uczyłam się w miarę szybko. Wszystko zmieniło się po pierwszej ciąży,  zaczęłam zapominać o ważnych rzeczach. Po drugiej ciąży doszło do tego ze nie pamiętałam ze zaprosiła znajomych na kolacje, o czym był film który ogladnelam wieczór wcześniej.
Na Facebooku natrafiłem na ciekawy artykuł po Włosku. 
 MÓZG KOBIET SIĘ MODYFIKUJE W CIĄŻY!  . Neurologa Liisa Galea dell’Università z British Columbia odkryła ze mózg kobiety po ciąży nie jest już taki sam jak wcześniej. Tak jak zmienia się ciało podczas ciąży , tak i mózg przechodzi zmiany. Na szczęście w moim przypadku wszystko powoli wraca do normy i moja pamięć i koncentracja wraca do wcześniejszego stanu.
"Prof. Laura M. Glynn twierdzi, że istnieje „programowanie macierzyństwa”, czyli proces, w którym przesiąknięty hormonami mózg ciężarnej kobiety przygotowuje się na wyzwania rodzicielstwa. Część najgorszych objawów – zaniki świadomości i pamięci, które często kładzie się na karb stresu – mogą być skutkami ubocznymi zmian w umyśle kobiety, która staje się matką. Innymi słowy, być może kobiecie pogarsza się pamięć, ale zarazem zyskuje ona zdolność tworzenia więzi i opieki nad noworodkiem."
Newsweek 

Także jeśli jesteście w ciąży , albo dopiero co po porodzie i macie problem z pamięcią,  to nie martwcie sie- to normalny proces. Z czasem wszystko wróci do normy☺😊😊

Nessun commento:

Posta un commento