domenica 27 marzo 2016

Wielkanoc we Włoszech!


Musze przyznać ze w Polsce mamy naprawdę piękne tradycje. Niestety doceniłam  to dopiero kiedy wyjechałam za granicę, wtedy zdałam sobie sprawę jak mi ich brakuje. Tradycje są ważne,  budują nasze wspomnienia!
We Włoszech Święta Wielkanocne wyglądają zupełnie inaczej niż u nas. Nie ma smingusa dingusa,  nie przygotowywuje  się koszyczka, nie idzie się go święcic . W Italii jajka  zamiast malować farbami,  kupuje się już gotowe. Sklepy wypełnione są przeróżnymi jajkami z czekolady,   które kryją w środku niespodziankę. Te z Lind'a to moje ulubione!!!! Najczęściej kupuje się jajka dzieciom.



 W Wielkanoc je się Colombe, to ich typowe świąteczne babki. Nikt nie robi ich sam w domu, najlepsze możemy dostać u piekarza!!!! W niedziele palmową,  dostaje się w kościele poświęconą gałązkę drzewa oliwkowego!!

Moje dzieci znają tradycje Włoskie , ale i Polskie, bo ja poprostu kocham nasze tradycje. W poniedzialek zaskocze ich,  kolejny rok z rzędu,  zimnym prysznicem.

Nessun commento:

Posta un commento